Χώρος διαλόγου για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Σπουδές

Ποιοι είμαστε – Ελίζα Παπάκη

3

Η Ελίζα Παπάκη είναι 25 χρονών και είναι το νεότερο μέλος στην Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας του Ερευνητικού Κέντρου “Αθηνά”. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Trinity College στο Δουβλίνο, Ιρλανδία στο πρόγραμμα “Δημόσια Ιστορία και Πολιτιστική Κληρονομιά”. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 2012 έχοντας δεχθεί τα πρώτα ερεθίσματα γύρω από τον νέο αυτό κόσμο των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών (Digital Humanities). Βρέθηκε στη συνέχεια στην Αθήνα και στην Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας Leonardo da Vinci τον Ιανουάριο του 2013. Η ένταξη της στην διεπιστημονική ομάδα της ΜΟΨΕ είχε ως αποτέλεσμα την μύηση της στην σφαίρα της Ψηφιακής Επιμέλειας, των Ερευνητικών Αναγκών (User Requirements) και των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Από τότε έχει εμπλακεί σε διάφορα ερευνητικά έργα ανάμεσα στα οποία είναι το Europeana Cloud: Unlocking people’s Research via the Cloud, NeDIMAH: Network of Digital Methods in the Arts and Humanities, DARIAH: Digital Research Infrastructure for the Arts and Humanities και ακολούθως στο έργο ΔΥΑΣ: Δίκτυο Υποδομών για την Έρευνα στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες. «Με τη Δυάδα ξεκίνησα να ασχολούμαι στις αρχές του 2014 όταν και συμμετείχα στη διοργάνωση της εναρκτήριας εκδήλωσης “DARIAH-Greece: Ανάπτυξη της Ελληνικής Ερευνητικής Υποδομής για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες” που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο στην Αθήνα. Μου φαίνεται πολύ σημαντική μια τέτοια πρωτοβουλία που εισαγάγει και τοποθετεί την Ελλάδα στο χάρτη του ευρωπαϊκού δικτύου Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Η μελέτη του πώς Έλληνες ερευνητές αντιδρούν, υιοθετούν και συγχρονίζονται με τις εξελίξεις της Ψηφιακής Τεχνολογίας είναι πέρα από πολύ ενδιαφέρουσα, σημαντική, χρήσιμη και καινοτόμα». Στον ελεύθερο της χρόνο, η Ελίζα κάνει βόλτες στην Αθήνα εξερευνώντας την πόλη που την φιλοξενεί μόλις από τις αρχές του 2013.

 

Comments are closed.