Χώρος διαλόγου για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Σπουδές

Η εφαρμογή USEUM και η επαυξημένη πραγματικότητα στην τέχνη

USEUM

Η εφαρμογή, ελληνικής έμπνευσης μάλιστα, με την ονομασία USEUM φιλοδοξεί να αποτελέσει ψηφιακό πεδίο προβολής των σύγχρονων, ανερχόμενων εικαστικών δημιουργών και των έργων τους. Η καινοτόμος αυτή ιδέα ανήκει στην 26χρονη Φωτεινή Βαλεοντή η οποία συνδύασε τις γνώσεις και σπουδές της στην πληροφορική με το ενδιαφέρον και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην τέχνη και την επαυξημένη πραγματικότητα, “augmented reality”, για τα μουσεία και την πολιτισμική κληρονομιά. Η εφαρμογή που ξεκίνησε στο πλαίσιο της διατριβής της στο UCL, έλαβε ήδη το πρώτο βραβείο στο “Athens Startup Weekend” και έχει προσελκύσει ξένους και έλληνες επενδυτές έχοντας εξελιχθεί σε εταιρεία με έδρα στην Αγγλία.

Ο χρήστης του USEUM επισκέπτεται ουσιαστικά ένα εικονικό μουσείο το οποίο περιλαμβάνει την έκθεση των καλλιτεχνών και το κατάστημα δώρων με έργα τους αποτυπωμένα σε χρηστικά αντικείμενα όπως θήκες iPhone. Από τις πωλήσεις αυτές οι καλλιτέχνες έχουν σημαντικό κέρδος που αγγίζει το 70%.

Για παλαιότερα έργα για τα οποία έχει λήξει ο χρόνος προστασίας με βάση τη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας, είναι δυνατή και η χρήση του “crowdsourcing”, οι χρήστες μπορούν δηλαδή να προσθέτουν τα αγαπημένα τους έργα στην εφαρμογή. Μπορούν επίσης να σχολιάζουν και να μοιράζονται έργα μεταξύ τους, καθώς και να αναζητούν έργα με λέξεις-κλειδιά, ενώ οι χρήστες smartphones έχουν πρόσβαση και στην εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητες USEUM Lens.

Πηγή: http://www.tovima.gr/vimagazino/interviews/article/?aid=452574

Μαρία Χατζή, ΑΣΚΤ

(Visited 8 times, 1 visits today)

Comments are closed.