Χώρος διαλόγου για τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Σπουδές

DH t(r)ip της Παρασκευής_28: Να τα πούμε; ψηφιακές προτάσεις για τα Χριστούγεννα

zbnxXHE1shmrwo

Η εκμάθηση κώδικα δεν αποτελεί προνόμιο μόνο των επαγγελματιών της πληροφορικής αλλά πλέον και ανάγκη των ερευνητών, που συνειδητοποιούν ότι η έρευνά τους μπορεί να ωφεληθεί από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Αν σκέφτεστε, λοιπόν, να εξοικειωθείτε με τον προγραμματισμό, προτείνουμε να ξεκινήσετε από τους κώδικες HTML και XML, καθώς είναι αξιοποιήσιμοι (και) από την κοινότητα των ανθρωπιστικών επιστημών. Μια από τις βασικές πλατφόρμες εκμάθησης είναι το W3schools,  που παρέχει DIY μαθήματα σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Άλλες πρωτοβουλίες, όπως ταCodecacademy και Codeschool εμπλουτίζουν τα tutorials με videos και screencasts, ενώ η οργάνωση Code απευθύνεται σε παιδία, μαθαίνοντάς τους κώδικα με έναν διασκεδαστικό, “gamification” τρόπο!

Τα Χριστούγεννα όλοι προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε λίγο χρόνο για να ασχοληθούμε με όλα όσα δεν προλαβαίνουμε στην καθημερινότητα. Τι θα λέγατε να προσθέταμε στο χριστουγεννιάτικό μας πρόγραμμα μικρές δόσεις από τον χώρο των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Σπουδών; Παρακάτω παρουσιάζουμε ιδέες και δραστηριότητες που αφορούν σε ψηφιακές τεχνολογίες, εφαρμογές και αναγνώσματα που θα εμπλουτίσουν τις διακοπές μας.

5cInt1shmrwo

Ξεκινάμε από τους ειδικούς: Το ΜΙΤ και η πλατφόρμα Coursera διαθέτουν διαδικτυακά περιεχόμενο πανεπιστημιακών μαθημάτων, δημιουργώντας έναν ψηφιακό παράδεισο γνώσης που καλύπτει όλες τις πτυχές της ανάπτυξης και χρήσης υπολογιστικών τεχνικών. Στο ίδιο πνεύμα, η Khan Academy φέρνει σε επαφή σπουδαστές και καθηγητές από όλο τον κόσμο, με κοινό σκοπό τηβελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους σε μια ευρεία παλέτα εφαρμογών που απευθύνονται τόσο σε αρχάριους, όσο και σε εξειδικευμένους προγραμματιστές. Για χρήστες με ειδικά ενδιαφέροντα, το wiki Mozilla Developer Network, συγκεντρώνει μια πλούσια και προσιτή σε όλους συλλογή τεκμηρίων σχετικά με την ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών.

Καθώς οι χριστουγεννιάτικες διακοπές προσφέρονται και για διάβασμα, τι καλύτερο από το να ρίξουμε μια ματιά στις τελευταίες εκδόσεις σχετικά με τα Digital Humanities? Το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στη νέα σειρά digital culture books του εκδοτικού οίκου University of Michigan Press που περιλαμβάνει συζητήσεις και νέα από τον χώρο των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών, των τεχνολογιών, της έρευνας και της διδακτικής: μεταξύ των τελευταίων τίτλων ξεχωρίζουμε τα Interdisciplining Digital Humanities: Boundary Work in an Emerging Field των Julie Thompson, Klein Daniel J. Cohen και Tom Scheinfeldt,  Hacking the Academy: New Approaches to Scholarship and Teaching from Digital Humanities, ,  Teaching History in the Digital Age  καιPastplay: Teaching and Learning History with Technology.

H t(r)ip team της ερευνητικής ομάδας Ακαδημίας Αθηνών DARIAH-ΑΤΤΙΚΗ:
Διδώ -Δανάη Γεωργούλα, Άννα Μαρία Σιχάνη, Ηράκλειτος Σουγιουλτζόγλο, Γεράσιμος Χρυσοβιτσάνος

Comments are closed.